Nämndsekreterare

 

Välkommen att söka tjänsten som nämndsekreterare på omsorgsförvaltningen i Värnamo kommun. Förvaltningen har idag ca 1000 anställda inom sektion myndighet, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, vård och rehab, administratörer samt kansli med stab och stödverksamhet till organisationen. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år och du kommer att vara placerad i stadshuset, centralt i Värnamo.

 

Arbetsuppgifter

Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll i förvaltningen där du utgör länken mellan förvaltningschef, handläggare och politik. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagstiftning och Värnamo kommuns fastställda styrdokument. Du har ansvar för hela ärendeprocessen från inkommen/upprättad handling till arkivering. Du arbetar digitalt genom hela processen. Ansvaret omfattar bland annat dokumenthantering, registrering, upprättande av kallelser, protokollskrivning, expediering samt bevakning av verkställighet av fattade beslut. Du genomför utbildningar/handleder i förvaltningen inom berörda områden och utgör ett stöd till handläggarna i att skriva och formulera beslutsunderlag så att de formellt blir korrekta. Du är arkivredogörare och ansvarar för att dokumenthanteringsplan hålls uppdaterad, i enlighet med gällande lagstiftning och lokala riktlinjer. I arbetsuppgifterna ingår att hantera information på Värnamo kommuns webbsida samt intranätet. Detta görs i nära samverkan internt på förvaltningen och med centrala informationsenheten.

I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, medarbetare inom kommunen och andra myndigheter.

 


Kompetens och erfarenhet

Du har högskoleutbildning inom t.ex. offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Kunskap om aktuella verksamhetsområden inom socialtjänsten och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare.

Du har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är strukturerad även under arbetstoppar. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Vidare har du god analytisk förmåga och uppmärksammar utan svårigheter samband och helhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.

Körkort krävs

 

 

 


Anställningsform
Vikariat tom 20-09-30

Sysselsättningsgrad Heltid 100 %

Tillträdesdag 26 augusti 2019  eller enligt överenskommelse

Upplysningar Omsorgschef Ulrika Gustafsson, tfn 0370-37 74 00

Facklig företrädare: Via kommunens växel, tfn 0370-37 70 00


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 19-05-26

 

Lön Vi tillämpar individuell lönesättning

 

Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst

 

 

 


Visa annons som pdf