Controller till omsorgsförvaltningen

 

Omsorgsförvaltningen har idag ca 1000 anställda inom sektion myndighet, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, vård och rehab samt stab och stödverksamhet till organisationen. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år och du kommer tillhöra förvaltningens ekonomifunktion.

 

Arbetsuppgifter

Som controller hos oss kommer du att arbeta nära verksamheterna inom funktionshinderomsorgen samt vård och rehab. Du kommer att vara ett stöd i budgetprocessen till chefer avseende planering, budgetering, analys och uppföljning. En del av uppdraget handlar också om att arbeta med månadsuppföljningar och vara delaktig i arbetet med delårs- och årsbokslut. Rollen som controller är ett självständigt arbete men sker i nära samarbete med övriga kollegor kring utveckling av budget- och uppföljningsprocesser.

 

Tjänsten innebär ett nära samarbete med sektionschefer och områdeschefer inom funktionshinderomsorgen samt vård och rehab. Det är därför viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt, en god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer, samt en känsla för service och tillgänglighet. Du ansvarar för dialog och rapportering till ekonomiansvarig på förvaltningen.

Som controller fungerar du som en länk mellan ekonomi och verksamhet. Tjänsten innebär att du kommer föredra ekonomiska rapporter och analyser för sektionerna.

 


Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har examen på högskolenivå i ekonomi och gärna erfarenhet av controllerarbete eller liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Office/Excel samt vana att arbete i ekonomi- och verksamhetssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och ekonomi.

 

Du är pedagogisk och kan förklara ekonomiska orsakssamband. Du är också analytisk, strukturerad, noggrann men också nyfiken och vill bidra till att utveckla verksamheten. Du är självgående och initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. Att kunna uttrycka sig i tal och skrift är en viktig egenskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Anställningsform: Vikariat ca. 1 år

 

Sysselsättningsgrad: Heltid 100 %

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.

Upplysningar: Avdelningschef Charlotte Jakobsson 0370-37 74 32

Facklig företrädare: Via kommunens växel, tfn 0370-37 70 00

 

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna din ansökan snarast via Värnamo kommuns hemsida.

 


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ansökan:
Sista ansökningsdag: 2019-12-01

 

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning

 

Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst

 


 


Visa annons som pdf